خرید ارز دیجیتال

۳ بازديد
ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاکچین (Blockchain) کار می‌کنند. بلاکچین یک پایگاه داده توزیع شده است که اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و مالکیت ارزهای دیجیتال را ذخیره می‌کند. این فناوری اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های ارزی را بدون نیاز به واسطه‌های مالی مانند بانک‌ها یا مؤسسات مالی انجام داد. برای خرید ارز دیجیتال و یا هر ارز دیگری مثل خرید بیت کوین و خرید تتر میتوانید از صرافی ارز دیجیتال اینانس کمک بگیرید.

فرآیند کار ارزهای دیجیتال به طور کلی به شرح زیر است:

1. ثبت تراکنش: هنگامی که یک تراکنش ارز دیجیتال صورت می‌گیرد، اطلاعات مربوط به آن توسط شبکه بلاکچین ثبت می‌شود. این اطلاعات شامل آدرس‌های مبدا و مقصد، مبلغ تراکنش و توقیع دیجیتال است.

2. تأیید تراکنش: تراکنش‌ها توسط شبکه بلاکچین و تعدادی از کاربران معتبر و مستقل که به عنوان گره‌ها یا ماینرها شناخته می‌شوند، تأیید می‌شوند. این گره‌ها وظیفه دارند تا اعتبار و صحت تراکنش‌ها را بررسی کرده و آنها را به صورت بلوک در بلاکچین اضافه کنند.

3. استخراج بلوک: بلاکچین شامل بلوک‌هایی است که تراکنش‌ها را در خود ذخیره می‌کنند. گروهی از ماینرها به صورت رقابتی سعی می‌کنند با حل یک مسئله ریاضی پیچیده، بلوک جدید را به بلاکچین اضافه کنند. ماینری که اولین مسئله را حل کند، بلوک جدید را ایجاد می‌کند و تراکنش‌ها را تأیید می‌کند.

4. تأیید نهایی: بعد از استخراج بلوک جدید، تراکنش‌ها تأیید نهایی می‌شوند و غیرقابل تغییر می‌شوند. این به معنای ثبات و امنیت بیشتر تراکنش‌ها است، زیرا تغییر یک بلوک نیاز به تغییر بلاک‌های بعدی را دارد.

5. به‌روزرسانی موجودی: پس از تأیید تراکنش، موجودی ارز دیجیتال مربوطه در آدرس مقصد و آدرس مبدأ به‌روزرسانی می‌شود. این به این معنی است که مالکیت ارز از آدرس فرستنده به آدرس گیرنده منتقل می‌شود.

به‌طور خلاصه، ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاکچین کار می‌کنند و با استفاده از فرآیندهای تأیید تراکنش و استخراج بلوک، تراکنش‌های ارزی بین افراد را بدون نیاز به واسطه‌های مالی انجام می‌دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.